باشگاه استقلال: پول بدهید تا دوربین‌ها را راه دهیم/ استقلال ملاثانی یا پرسپولیس خوزستان، مسئله این است

1 سال قبل 408

برنامه مجله فوتبالی شبکه خبر از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه آغاز شد و در ابتدای برنامه گزارشی از دیدار‌های فردای لیگ برتر پخش شد. بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از فردا آغاز می‌شود.

سپس چند خبر کوتاه ورزشی با اجرای محمود قاضی میر سعید مجری برنامه امشب گفته شد.

باشگاه استقلال امروز اعلام کرد به جز دوربین‌های پخش زنده اجازه ورود دوربین‌های دیگر به ورزشگاه آزادی برای دیدار فردا با سپاهان را نخواهد داد. در همین رابطه صادق درودگر عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال در ارتباطی زنده با این برنامه گفت:  ما میزبانی باشگاه استقلال را به خودشان دادیم چه در رابطه با تبلیغات محیطی و چه در رابطه با حق پخش تلویزیونی. آن‌ها هم برای احقاق حق خود و کسب درآمد این کار را انجام دادند و می‌خواهند با این کار کسب درامد کنند. باشگاه استقلال به ما اعلام کرده که ما دنبال حق پخش تلویزیونی هستیم و فقط به دوربین‌های پخش زنده اجازه ورود می‌دهیم و دوربین‌های دیگر باید حق پخش بدهند.

برنامه‌های تلوزیونی که تولید می‌شود برای صدا و سیما آورده دارد و باشگاه‌ها هم به دنبال کسب درآمد هستند و می‌خواهند درآمد کسب کنند. این موضوعی است که مجلس هم باید به آن ورود کند و بودجه مناسبی به فوتبال کشور بدهند. کشتی ۷۰ میلیارد بودجه دارد و فوتبال فقط ۵۰ میلیارد بودجه دارد. از این اتفاق می‌توان به این نتیجه رسید که فقط با اعمال فشار و ایجاد روابط قوی می‌توان به بودجه بیشتر رسید. کاری که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی آن را انجام داد و باید نابرابری بین بودجه فوتبال و کشتی از بین برود.

سعید فتاحی معاون ورزشی باشگاه استقلال روی خط آمد و گفت: این تصمیم ما برای احقاق حق باشگاه است و همانطور که سال گذشته ما توانستیم تبلیغات محیطی را بگیریم، امسال هم پیگیر حق پخش هستیم. در همه لیگ‌های دنیا، ۷۰ درصد درآمد باشگاه‌ها از حق پخش است. ما فقط به احترام فوتبالدوستان، اجازه می‌دهیم دوربین‌های پخش زنده بیایند و بازی ما را پخش کنند، اما باشگاه استقلال به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد که برنامه‌های تولیدی صدا و سیما، بازی‌های ما را پخش کنند و هیچ پولی به ما ندهند. هر شبکه و برنامه‌ای که محتوا تولید می‌کند، باید با باشگاه استقلال مذاکره کند و با ما توافق کند.

جواد واحدی پرونده ویژه امشب که متعلق به سرخابی هاست را اجرا کرد. البته سرخابی‌های پایتخت نه بلکه دعوای سرخابی در خوزستان. در مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ یک، دو نفر نماینده یک تیم بودند، اما تیم‌هایی با اسامی مختلف. نام یکی از تیم‌ها در مراسم قرعه کشی، نماینده خوزستان درج شده بود. مالکیت نماینده خوزستان هنوز مشخص نیست و عده‌ای معتقدند این تیم هنوز تیم استقلال ملاثانی است و قرار است با همین نام در مسابقات لیگ یک شرکت کند، اما عده‌ای دیگر معتقدند مالکیت این تیم واگذار شده  و حالا نامش پرسپولیس خوزستان است.

سهمیه‌ای که برای نماینده خوزستان وجود دارد، حالا دو مدعی کاملا متفاوت دارد. یکی استقلالی با یک هیئت مدیره و کادرفنی و بازیکنان متفاوت و دیگری با نام پرسپولیس و هیئت مدیره و کادر و بازیکنان متفاوت.  

بر همین اساس کریم بوستانی مدیر فنی تیم استقلال ملاثانی روی خط برنامه آمد. بوستانی گفت: این تیم ۱۵ سال است که با نام استقلال ملاثانی فعالیت می‌کند و امتیازش واگذار نشده. حالا نمی‌دانم چه شده که مسئولان پرسپولیس خوزستان ۱۰ روز مانده به آغاز مسابقات شکایت کردند و می‌گویند تیم مال ماست. این تیم مالکیتش واگذار نشده و ما مدتهاست در اردو هستیم و شش مسابقه تدارکاتی انجام دادیم. صد در صد این تیم امسال با اسم استقلال ملاثانی در مسابقات شرکت می‌کند.

علی سواری مدیراجرایی تیم پرسپولیس خوزستان هم روی خط آمد و گفت: بحث، بحثی حقوقی است و مالکیت باشگاه در قوه قضائیه تشخیص داده شده. ابتدا مالکیت از تیم شهید مهران باقری شیراز خریداری شده و وقتی این امتیاز به خوزستان آورده شد، امتیاز را به باشگاه استقلال ملاثانی قرار دادند. بحث ما بحث امتیاز است نه باشگاه. این امتیاز در دل باشگاه استقلال ملاثانی آمد و وقتی این باشگاه از لیگ سه به لیگ دو صعود کرد، مالک باشگاه خواست امتیاز را واگذار کند که آقایان مانع این کار شدند. علیزاده مالک باشگاه به کمیته اخلاق شکایت کرد و کمیته اخلاق هم اعلام کرد این موضوع باید در قوه قضائیه مطرح شود.   در نهایت دادگاه حکم را به سود علیزاده صادر کرد و اعلام کرد مالکیت و امتیاز این تیم برای اوست. ما هم سرمربی، کادر و بازیکنان خود را داریم و آماده ورود به مسابقات هستیم.

صادق درودگر برای این بحث دوباره روی خط آمد و گفت: مسئولان فوتبال خوزستان باید با تعامل این مشکل را حل کنند. ما با پیگیری‌های حقوقی تیم پرسپولیس خوزستان مواجه شدیم و مدارک آن‌ها تایید شده و فقط قرار بود بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند. هیئت فوتبال اصل مالکیت تیم پرسپولیس خوزستان را تایید کرده، اما از جهت دیگر بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال ملاثانی با این تیم قرارداد دارند و در اردو بودند و مدتهاست زحمت کشیدند و امیدوارم دوستان پرسپولیسی همان تیم آن‌ها را تحویل بگیرند و با آن‌ها تعامل کنند.

خواندن کل مقاله