فعالیت 1200 مبلغه در سنگر جهاد تبیین

2 چند سال قبل 458
فعالیت 1200 مبلغه در سنگر جهاد تبیین

ایسنا/اردبیل مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: یک‌هزار و 200 بانوی مبلغه در فضای مجازی و حقیقی در سنگر جهاد تبیین تلاش و جدیت انجام می‌دهند.


حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در همایش روحانیون که در ایام ماه مبارک رمضان در تالار ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا امر تبلیغ، تبیین دین اسلام و برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با خلأ و برخی نارسایی‌ها روبه‌رو شد که شایسته است بعد از گذر از این دوره بار دیگر این برنامه‌ها به شکل پررنگ در جامعه اجرایی و عملیاتی شود.
وی ضرورت تبلیغ و تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های مکتب اسلام را در مناسبت‌های مختلف و با محوریت مساجد یادآور شد و تصریح کرد: مهمترین برنامه ما ایجاد تحول در مساجد است چرا که محوریت مسجد می‌تواند در محلات زمینه حضور روحانیون و افراد تأثیرگذار را در جذب و جلب جوانان به این کانون الهی فراهم آورد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: باید مساجد را اثرگذار و در تراز انقلاب اسلامی و منطبق بر جذابیت‌های دینی، ارزشی و اعتقادی برای جوانان مهیا کنیم تا آنها بتوانند از سنگر تربیتی مساجد به شکل شایسته استفاده کنند.
حجت‌الاسلام جعفرزاده با قدردانی از همراهی خوب مسئولان شهرستان‌های مختلف در تنوع‌بخشی به کارکرد مساجد و ارزش این مکان‌ها در کاهش ارزش‌های اجتماعی افزود: قطعا تبلیغ دین و بیان موضوعات ارزشی می‌تواند به کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی کمک کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در یک حرکت جهادی باید موضوع انس با قرآن و بیان مفاهیم ارزشی کتاب الهی را در جامعه مورد توجه قرار دهیم که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان بیش از 100 مجلس تفسیر قرآن در استان برپا شده تا از خیر و برکت این محافل جامعه و امت اسلامی بهره‌مند شوند.
حجت‌الاسلام جعفرزاده مطالبه اصلی مردم را از روحانیون بیان احکام شرعی در منابر و مجالس اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز علما و روحانیون باید از ماه مبارک رمضان و فرصت پیش آمده استفاده کنند تا در ایامی که مختص تبلیغ و تبیین مکتب الهی است، بیشترین بهره گرفته شود.
وی حضور عالمانه علما، روحانیان و مبلغان را در فضای مجازی یادآور شد و اضافه کرد: به تناسب شرایط و موقعیت باید از بستر فضای مجازی در تبیین موضوعات و مسایل دینی استفاده شود و در عین حال بهتر است جلوی سوءاستفاده‌ها در این فضا گرفته شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا از ظرفیت مبلغان و مبلغه‌ها در بیان احکام الهی در ماه مبارک رمضان و ماه‌های بعد استفاده شده تا جامعه ما در مسیر سعادت گام بردارد.


انتهای پیام

خواندن کل مقاله