ملت شجاع پاسداران اصلی جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی

2 چند سال قبل 323

۱۲ خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- محمد کشاورز *: فروردین ۵۸، شناسنامه انقلاب اسلامی ایران که رسماً در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسیده بود، صادر شد. ملت رنجور که در طول تاریخ شاهنشاهی اغلب مورد ظلم و ستم پادشاهان مستکبر و ظالم بودند، با توکل به وعده حقِ حضرت باریتعالی که فرمود: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» و همچنین هدایت رهبر الهی و شجاع انقلاب خود حضرت امام روح اله (ره)، از فرصت پیش آمده در ابراز رأی و نظر خود برای تعیین سرنوشت کشورشان استفاده کرده و با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای بی‌نظیر و تاریخی را ثبت کردند و با انتخاب ۲/۹۸ درصدی خود، رأی به استقرار حکومت «جمهوری اسلامی» دادند.

این روز مبارک را به حق باید روز‏‎ ‎‏امامت امت و روز فتح و ظفر ملت نامید چرا که همگی به ندای ‎‏آسمانی ‏‏ «وَاْعتَصِمُوا بِحَبْلِ الله جَمیعاً» لبیک گفتند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند. این عید ملی، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز تثبیت انقلاب اسلامی است که بی هیچ شک و تردیدی زمینه ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان خواهد بود.

پر واضح است که این رأی قاطع، بیان کننده خواست و اراده مردم برای تحقق شعار اصلی انقلاب، یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و به عبارت دیگر استکبارستیزی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی بود که میلیون‌ها ایرانی آزاده و مسلمان در طول مبارزه‌ها در جای جای ایران اسلامی فریاد کشیده بودند. خواسته‌ای که اکنون و با گذشت بیش از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، علی رغم تمامی سختی‌ها و مشکلات و دشمنی‌های بی‌حد و حصر دشمنان این کشور و نظام، کماکان خواسته اصلی ملت بصیر و فهیم ایران اسلامی است.

بی شک حاکمیت موازین اسلامی در چارچوب مردم‌سالاری دینی، اقتدار دفاعی- نظامی، پیروزی بر انواع توطئه‌ها، تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان داخلی و خارجی، خوداتکایی و خودکفایی و رشد و پیشرفت بالای علمی در سطح جهان؛ از جمله دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی پس از رأی ملت ایران به نظام اسلامی است.

نکته مهم اینکه رهبر فقید و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پیامِ «اعلام جمهوری اسلامی ایران و تشکر از حضور گسترده مردم در رفراندم» با اشاره به مزایای جمهوری اسلامی، بر حراست و جلوگیری از رخنه‌ی در کمین نشستگان تاکید کردند و فرمودند: «اینک شما ملت شجاع، پاسداران جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی هستید. اینک شما هستید که باید این ارث الهی را با قدرت و قاطعیت حفظ کنید‏‎.‎» در عصر حاضر نیز سکاندار بصیر و شجاع کِشتی انقلاب اسلامی، بارها در مورد نفوذ موردی و نفوذ جریانی برای «تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه‌ها و تغییر سبک زندگی» هشدار داده‌اند و حفظ نظام اسلامی را مانند امام بزرگوار از اوجب واجبات می‌دانند: «حفظ موجودیت انقلاب، کار اول ماست که در استمرار نظام جمهوری اسلامی تجسم یافته است. به همین خاطر، امام (ره) مکرر می‌فرمودند: حفظ نظام اسلامی، واجبترین فریضه است.»

پس، همانگونه که تاکنون جمهوری اسلامی ایران، با اتکا به قدرت لایزال الهی و پشتیبانی مردمی، توانسته مسیر پیشرفت و بالندگی را با شتاب طی نماید، امروز نیز گام برداشتن در مسیر اهداف انقلاب اسلامی و مقابله با توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن با همت و همدلی آحاد مردم و مسئولان، در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری شده است، به شکوفایی ظرفیت‌های داخلی و اقتدار بیش از پیش میهن اسلامی می‌انجامد و انشالله بنا به فرموده امام روح الله (ره)، انقلاب اسلامی ایران مقدمه و شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام، به پرچمداری حضرت حجت (ارواحنا له فداه) خواهد شد.

*رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین

خواندن کل مقاله