کمک هزینه دولت برای ثابت نگه داشتن قیمت نان

1 سال قبل 392
8

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، محمد جلال مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه مرحله دوم طرح از این ماه در دست اجراست، افزود: مسئول اجرای این مرحله از طرح وزارت کشور و استانداران هستند و دو اقدام مهم در دستور کار قرار دارد.

او گفت: نخستین اقدام ترمیم ۱۵ درصد کمک هزینه به نانوایان که برای کاهش تنش قیمت‌ها به مردم با ثابت ماندن قیمت نان موافقت کردند، برای جبران بخشی از هزینه‌های اجاره و دستمزد کارگران است که پس از نهایی شدن به اطلاع آن‌ها خواهد رسید.

آقای جلال اقدام دوم در این مرحله را دسترسی نانوایان به آرد یارانه‌ای مبتنی بر عملکرد با شناورسازی برای تولید نان بیشتر بیان کرد.

وی افزود: با نانوایانی که احیانا رفتار‌های متقلبانه یا تراکنش غیرواقعی دارند، بعد از یکی دو مورد هشدار پیامکی یا تلفنی، برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با توجه به ثابت بودن قیمت آرد، قیمت انواع نان تغییر نخواهد کرد.

صرفه جویی روزانه ۶ هزار تن آرد در طرح هوشمندسازی یارانه‌ها

آقای محمد جلال درباره نتایج مرحله نخست گفت: در مرحله نخست، ۷۱ هزار نانوایی به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شدند که حدود ۹۵ درصد نانوایی‌های کشور را شامل می‌شود. همچنین از ۵۸ میلیون کارت بانکی برای خرید نان در این سامانه استفاده شد.

او گفت: روزانه ۱۰۵ میلیون قرص نان تولید شد که مصرف روزانه ۱۵ هزار تن آرد را نشان می‌دهد.

مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: چنانچه همه‌ کارتخوان‌های موجود کامل شود بین ۱۶ تا ۱۸ هزار تن آرد برای مصرف روزانه نانوایان مورد نیاز است که با توجه به مصرف حدود ۲۴ هزار تن آرد قبل از اجرای این طرح، صرفه جویی حدود ۶ هزار تن آرد در روز را شاهد هستیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

خواندن کل مقاله