تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان با هدف اشتغال آفرینی

2 چند سال قبل 252

ایسنا/گیلان نماینده رشت در مجلس، از تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در شورای نگهبان جهت تایید است تا به قانون تبدیل شود.

محمدرضا احمدی سنگری، با اشاره به الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: نگاه حکیمانه و دانشمندانه مقام معظم رهبری در انتخاب شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» بیاگر این است که ایشان به تمام جزییات مشکلات و همچنین راه های پیشرفت کشور اشراف دارند.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقان و فناوری مجلس شورای اسلامی از مدت ها قبل بر مسئله مهم دانش بنیانی کار کرده است، افزود: با توجه به نامگذای سال ۱۴۰۱، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اهتمام بیشتری بر مسئله دانش بنیان خواهد داشت.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری باران، از تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در شورای نگهبان جهت تایید است تا به قانون تبدیل شود.

احمدی، با بیان اینکه برای توسعه و ارتقای دانش بنیانی در کشور تسهیلاتی را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفتیم تا به اشتغال آفرینی برسند، گفت: پیرو نامگذاری سال ۱۴۰۱، از هفته نخست سال جدید جلسات کمیسیون آموزش را برگزار کردیم تا زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ارائه معافیت های مالیاتی به تولیدات دانش بنیان داخلی و افزایش تعرفه واردات محصولات دانش بنیان مشابه خارجی، اضافه کرد: باید با دل و جان در مسیر دانش بنیانیی حرکت کنیم تا به اشتغال آفرینی برسیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با اشاره به کمک بلاعوض ۴۰۰۰ میلیارد تومانی به شرکت های دانش بنیان، عنوان کرد: تاکید رهبر انقلاب طی چند سال اخیر بر ایجاد ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان بوده و پارک های علم و فناوری تسهیلات خوبی در این بخش دارند.

وی از پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان استان گیلان خبر داد و یادآور شد: اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان فعال صورت می گیرد تا اشتغال آفرینی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

خواندن کل مقاله