رفع تصرف حدود ۱۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان در طرح نوروزی

2 چند سال قبل 265

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ هزار و ۵۵۰ متر مربع از اراضی دولتی این استان در طرح تشدید نوروزی یگان حفاظت اراضی این اداره کل رفع تصرف و خلع ید شد.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه طرح گشت ویژه نوروزی یگان حفاظت با هدف پیشگیری از تصرفات و تخلفات در اراضی دولتی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته به مدت یک ماه در استان اجرا شد، اظهار داشت: نیروهای یگان این اداره کل در اجرای این طرح به صورت مستمر و شبانه روزی از حوزه استحفاظی بازدید و در چهار چوب قانون با متخلفان برخورد کردند.

وی ارزش رفع تصرفات این مدت را افزون بر ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیشترین رفع تصرفات این مدت سیستان و بلوچستان در شهرستان سراوان گزارش شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تیم های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی استان هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره کل به صورت شبانه روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اکبری با بیان اینکه هیچ طرح نظارت و پایش فراگیری در سطح اراضی دولتی بدون همکاری شهروندان ممکن و میسر نخواهد بود، خاطر نشان کرد: تلفن گویای یگان حفاظت اراضی‌ به منظور حفظ و صیانت از حقوق و سرمایه های ملی در حوزه اراضی ملی و همچنین جهت دریافت اخبار و گزارشات مردمی از تخلفات، تعرضات و تصرف اراضی دولتی راه اندازی شده است و هم استانی‌های گرامی می توانند به صورت شبانه روزی و از طریق شماره گیری این سامانه گزارشات خود را اعلام کنند.

انتهای پیام

خواندن کل مقاله