عطایی: چالش جذابی برای انتخاب ترکیب نهایی داریم / استراتژی تیم ملی تا المپیک پاریس تدوین شده است

1 سال قبل 405

به گزارش فدراسیون والیبال، بهروز عطایی در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی والیبال ایران پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی مردان جهان، گفت: بچه‌ها وضعیت خوب و قابل قبولی در تمرینات دارند. بعد از استراحت کوتاهی پس از بازگشت از لیگ ملت‌ها، تمریناتمان را آغاز کردیم و بچه‌هایی که در ایران تمرین می‌کردند یا مصدوم بودند، نیز به تیم اضافه شدند، طبیعی بود در ۲، ۳ روز اول در بحث هماهنگی دچار چالش باشیم، اما در ادامه وضعیت بهتر شد. در مجموع تیم ایران وضعیت مطلوبی دارد و امیدوارم پس از حضور در جام واگنر و انجام بازی‌های تدارکاتی به ایده‌آل‌ترین وضعیت برسیم.

او ادامه درباره بازیکنان دیگری که به ترکیب تیم نسبت به لیگ ملت‌‎ها اضافه شده‌اند، خاطر نشان کرد: جواد معنوی‌نژاد که در ایران با تیم ب تمرین می‌کرد به تیم ملحق شده است، علی‌اصغر مجرد و جواد کریمی هم پس از رهایی از مصدومیت تمرینات‎شان را آغاز کردند و به وضعیت قابل قبولی رسیده‌اند. مجرد شرایط خیلی خوبی دارد و کریمی هم حدود ۸۰ درصد به آمادگی مطلوب رسیده است. میثم صالحی هم با تیم تمرین کرد، اما مصدومیتش به گونه‌ای است که نمی‌تواند تیم ملی را در جام واگنر و رقابت‌های قهرمانی جهان همراهی کند. میثم شب گذشته به ایتالیا رفت تا روند درمانی‌اش را پیگیری کند.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به سئوالی درباره رقابت زیاد بازیکنان در پست‌های مختلف برای رسیدن به ترکیب اصلی، اظهار داشت: همه مربیان این چالش را دوست دارند و علاقه‌مند هستند که تعداد بازیکن خوب‌شان در تیم بیشتر شود و یک رقابت سالم تنگاتنگ بین بازیکنان برقرار باشد، خیلی خوشحالم بازیکنان خوبی در تیم در کنار هم هستند و این مسئله می‌تواند کادر فنی را برای انتخاب لیست نهایی و ترکیب اصلی دچار چالش کند که این موضوع برای من خوشایند است.

او در پاسخ به سئوال دیگری درباره تغییر جدول بازی‌های قهرمانی جهان در این دوره، تصریح کرد: برنامه این دوره با استاندار‌هایی که دوره‌های قبل برگزار شد متفاوت است و مشخص نبودن جدول بازی‌ها در مراحل بعد کار تیم ایران را سخت می‌کند.

عطایی در پایان درباره هدف تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: استراتژی تا المپیک طراحی کرده‌ایم تا آن مسابقات به بالاترین کارایی و کیفیت برسیم. به همین خاطر در قهرمانی جهان سعی می‌کنیم بازی به بازی جلو برویم و بهترین بازی را به نمایش بگذاریم. در دوره‌های قبلی حضورمان در قهرمانی جهان تنها در یک دوره ششم شده‌ایم و در بقیه دوره‌ها مقام‌های هفدهم، بیست و یکم و … را کسب کرده‌ایم و در آخرین دوره هم با کولاکوویچ در رده سیزدهم قرار گرفتیم و این نشان می‌دهد والیبال ایران در قهرمانی جهان در چه رده‌هایی بوده، اما امیدواریم در این دوره مقام بهتری را کسب کنیم.

آخرین تمرین تیم ملی والیبال ایران در تهران عصر امروز (پنج‌شنبه ۲۰ مرداد) در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد و ملی‌پوشان کشورمان بامداد یکشنبه ۲۳ مردادماه تهران را ترک می‌کنند تا در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ حاضر شوند. شاگردان بهروز عطایی پیش از شروع رقابت‌های قهرمانی جهان در جام واگنر لهستان (۲۷ تا ۲۹ مرداد) حضور پیدا می‌کنند.

خواندن کل مقاله