علیرضا رضایی: توجه ویژه مهمترین نیاز ورزشکاران ناشنوا است

1 سال قبل 308

علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک و دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان نیاز کشتی ناشنوایان را توجه دانست و گفت: مهمترین نیاز ورزش ناشنوایان، توجه بیشتر است. این ورزشکاران اگر مورد حمایت قرار گیرند بهتر می‌توانند توانایی‌های خود را نشان دهند، البته این شرایط برای سایر کشتی‌گیران هم حکم‌فرماست، اما در بخش ناشنوایان شرایط آن‌ها ویژه‌تر است. آن‌ها مجبورند ساعت‌های طولانی کار کنند و بعد به ورزش قهرمانی بپردازند.

رضایی درباره عملکرد تیم کشتی ناشنوایان در المپیک برزیل گفت: با توجه به شرایطی که بود، امکان حضور پرقدرت در مسابقات وجود نداشت. بلافاصله مسابقات قهرمان کشوری را با مساعدت تیشه گران رئیس فدراسیون برگزار کردیم. این رقابت‌ها آذرماه برگزار شد و از دی اردو‌ها استارت خورد. حدوداً ۹-۱۰ مرحله تا المپیک اردو داشتیم. انصافاً چه در آزاد و چه در فرنگی سرمربیان و مدیران تیم بسیار زحمت کشیدند. علی زندی هم مثل گذشته کمک حال ما در تیم ناشنوایان بود.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب چهار مدال طلا، یک نقره و یک برنز، برای نخستین‌بار قهرمان رقابت‌های المپیک تابستانی ناشنوایان شد و تیم کشتی آزاد نیز با کسب ۷ مدال رنگارنگ شامل یک طلا، سه مدال نقره و سه مدال برنز موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی المپیک در برزیل شد.

نایب رئیس پیشین فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه داوری‌ها در المپیک برزیل خیلی رضایت‌بخش نبود، گفت: علاوه بر اینکه یکی از کشتی‌گیران‌مان آسیب دید، فینال وزن ۸۶ کیلو هم مشکل داوری داشت.

نوشته علیرضا رضایی: توجه ویژه مهمترین نیاز ورزشکاران ناشنوا است اولین بار در ایپنا ، خبرگزاری رسمی ورزش ایران. پدیدار شد.

خواندن کل مقاله